Práce č. 36 - úspěšná

01.12.2015 19:19
Datum: 29.11.2015
Délka stopy: 700 m
Z toho štvaní: 200 m
Stavění: ano, strhla kus 
Stáří stopy: 5 hod.
Svědek: Pospíšil O., Wiklund (SWE)
Ráže: 308 Win.
Zvěř: dančí - daněla - 30 kg - 0 b.
Místo: obora Židlov  Vítr I.
Postřel: trnovka, obratl
Poznámka: Kus po ráně upadl, ale hned se zvednul a odbíhal. Na nástřelu byla barva a pak již ne. Doprovod i lovec tvrdili, postřel na běh. Ale na nástřelu nebyla žádná kost, na stopě žádná barva. Osobně jsem to určil na hřbet, trnovka. Eda zabrala dobře, ale po 200m byl úsek totálně porytý od prasat, už tam jsem viděl, že tápe, ale nechal jsem ji. Bava nebyla, takže jsem musel věřit Edě. Po 1 km mě dovedla k místu, kde byly kusy loje a tam bylo vidět, že se ztratila. Otázka byla je ten lůj z naší daněly nebo to je jen náhoda. Nedaleko se ozýval krkavec a po zkušenostech na Celostátní soutěži na Dopově, kde se mi stalo něco podobného. Tam jsem právě Edu nutil a nasazoval na půlce barvy na poslední kapku, která ale byla prostě jiná (barva, konzistence). Pak jsem zjistili, že to by kapka z jiného kusu.
 Takže jsem si na to vzpoměl a prostě jsem se vrátil zpět na nástřel. A Edu jsem nasadil po druhé, šla úplně stejně, ale po těch 200 m odbočila jinak a tak jsem to musel opět nechat na ni. Žádná barva. Po 500 m Eda ožila a začala vydávat na řemenu, to dělá když zvěř se před námi zvedne, ale nenašel jsem žádný záleh. Musel jsem zariskovat, Eda už je zkušená a když by to byla zdravá zvěř a ona to pozna po 20 minutách se vrací. Tak jsem Edu vypustil a čekal, po 200 m podle GPS jsem viděl, že tvoří kola a najednou je Eda ticho a na místě. Běžím tam a vidím Edu jak drží danělu a zaštěkává. Pak již jsem ukončil trápení postřelené daněly. Měla ránu na hřbetě cca 1-2 cm hluboko a chycený obratel, protože nevydržela běžet, asi ji tím během praskl obratel a Eda ji mohla strhnout.