Práce č. 41 - úspěšná

24.03.2018 20:10
Datum: 28.11.2017
Délka stopy: 2 500 m
Z toho štvaní: 200 m
Stavění: několikrát
Stáří stopy:  10 hod.
Svědek: Vohradský R.
Ráže: 9,3x62
Zvěř: Černá - kňour - 60 kg - 0 b.
Místo: honitba obora Židlov - Habr
Postřel: nízká měkota
Poznámka: Na nástřelu barva cca 100m, pak již nic. Eda stopu vzala perfektně. Šla jako po čerstvé, svižně. Šli jsme cca 2 300m, pak jsme na ploše v janovcích zvedli prase. Vypouštím Edu z řemenu a vytahuji flintu a sahám po závěru abych nabil kulovnici, ale závěr tam nebil. Zapoměl jsem při posledním čištění kulovnice vrátit závěr. Takže teď jsem bez flinty a prase na mě kouká, couvám a Eda ho staví. Volám oborníkovi, aby přijel s kulovnicí. Prase mělo dost a tak se pohybovalo pomalu, ale pořád popocházelo k lesu. Po 20 min. přijíždí oborník a půjčuje mi kulovnici a já dostřeluji prase. Nž přijel oborník, tak jednou Eda zanaříkala, ale pořád ho stavěla. Při vyvrhování jsem si všimnul krve a všenaznačovalo, že je to z Edy. Prohlídnul jsem ji a zjistil jsem, že má díru na zadní kýtě., dost to krvácelo. Naložím Edu a jedu k veterináři, kterému volám cestou. Vzali nás hned, musela dostat plazmu a antibiotika, měla velkou ztrátu krve. Celkem asi 15 stehů. Takže jsme na nemocenské.